Förnybar kommunika­tion håller längre
Med nytänkande pappersbaserade och förnybara förpackningar går Smurfit Kappa sedan många år i täten för att omvandla förpackningsindustrin från buse till hjälte.
Företagets internationella initiativ ”Better Planet Packaging” har bland annat resulterat i banbrytande wellpappförpackningar för transport av färsk fisk ute till havs, en pappersbaserad takarmatur som ersätter plåt- och plastkonstruktioner samt platsbesparande transportförpackningar som med några enkla handgrepp förvandlas till en attraktiv butiksdisplay för chokladkakor.
Konovalenko har sedan 2008 utvecklat kommunikationskoncept för såväl annonsering som kundmagasinet ”Performance & Passion”, och spridit de goda nyheterna via annonser, broschyrer, pressreleaser och artiklar. Kort sagt: förnybar kommunikation som är hållbar i längden.
Vill du träffa oss?
Hör av dig!
Vad vi har gjort?
Kommunikationskoncept • kampanjer • mässmaterial • kundmagasin
Vill du veta mer?
Heléne Mattisson
Account manager
Genom att med glimten i ögat göra förpackningen viktigare än innehållet har Konovalenkos kommunikationskoncept för annonseringen gett Smurfit Kappa stort genomslag för sina produkter och sin förpackningsfilosofi. ”Performance & Passion” blev ett annat tillfälle att lyfta kundkommunikationen och i en elegant designad magasinsform berätta om en lång rad intressanta och branschutvecklande samarbeten, där företagets kunder och deras vitt skilda förpackningsbehov lyfts fram.
Fler uppdrag