Observation och effekt i Vi i Villa
Det internationella undersökningsföretaget Research and Analysis of Media (RAM) sprider med hjälp av internetbaserade undersöknings- och analyssystem ökad kunskap om hur annonsörers kommunikation uppfattas. Undersökningens syfte är att klargöra en annons värde (eller ROI, ”return of investment”, som man också kan uttrycka det) genom att mäta dess observation och effekt.
Företaget undersökte nyligen två annonser i tidningen Vi i Villa som Konovalenko har gjort för Bayer Gardens myrbekämpningsmedel och gräsgödningen Stroller. Tolv frågor ställdes till tidningens läsare för att mäta observation, originalitet, förmåga att skapa köpintresse osv – och i samtliga fall blev resultatet väsentligt – för att inte säga sensationellt – mycket högre än vad som tidigare uppmätts för annonser i Vi i Villa.
Vill du träffa oss?
Hör av dig!
Vad vi har gjort?
Annonskampanj
Vill du veta mer?
Mikael Signell
Business developer
Myrr satsar på en myrfri sommar
Myrmedel är en så kallad ”sällanköpsprodukt”, men förr eller senare hamnar många i situationen att man behöver göra något åt en plötsligt invasion av myror, antingen inomhus eller utomhus. Och då är det Sveriges mest välkända myrbekämpningsmedel Myrr de flesta använder. Konovalenko har dragit sitt strå till stacken genom att bygga den första egna hemsidan för det klassiska myrmedlet – som bland annat innehåller ett antal animerade filmer för de olika produkterna.Fler uppdrag